€ 298

Een kleuranalyse bij Omber

  • Een Belgische vrouw geeft gemiddeld 758 euro per jaar uit aan kleding Een Belgische man besteedt 512 euro per jaar.

    Hoeveel van die kleren komen je kast uit? Hoeveel van die kleren draag je minder dan 4 keer? Wat is de opgetelde waarde van alle kleding waarin je je niet helemaal comfortabel voelt?

    Laten we even rekenen met het voorbeeld van Leila.

    • Leila heeft in het afgelopen jaar 930 euro besteed aan kleding en accessoires, en op de helft van haar kleding is ze niet verliefd wanneer ze het draagt. Het was mooi bij iemand anders, maar als ze zelf die trui draagt, klopt er iets niet. Ze liet zich overhalen voor het aankopen van wat items, maar ziet er precies vaak moe of ziek uit.

      Dat zorgt voor een verloren besteding van 465 euro in het afgelopen jaar.

    • Hier bovenop rekenen we: een volle kledingkast waarin verder weinig stukken met elkaar te combineren zijn. Hieraan verliest ze het plezier van de schoonheid van zelfs lievelingsstuks. Let’s say, 150 euro aan mooie, passende kleren wordt niet benut omdat ze ze niet kan combineren.

    • Per jaar besteedt Leila hierdoor eigenlijk gemiddeld 615 euro aan… niets. Geld ging naar kleren die ze niet draagt, en die ze binnenkort weggeeft zoals ze elk jaar doet, wanneer ze merkt dat ze geen plaats meer heeft in de kast.

  • Leila koos ervoor om te investeren in een kleuranalyse, dus door eenmalig 298 euro uit te geven, spaart ze de toekomstige uitgaves aan verkeerde kleuren helemaal uit, en wint ze jaarlijks die verloren 615 euro terug.

    WANT

    • Ze koopt enkel nog kleding die past binnen haar palet, waarvan ze weet dat ze ermee straalt.

    • Leila koopt in het algemeen minder kledij, want ze heeft niet meer het gevoel dat ze ‘niets heeft om aan te trekken’. Laat ons zeggen dat er ter waarde van 190 euro aan kleding gewoon in het rek blijft hangen en niet met haar mee naar huis gaat.

    • Kleding is makkelijker te combineren, want ze weet hoe ze een samenhangende look creëert die haar uiterlijk recht aandoet.

    • Ze draagt de kleren die ze koopt heel graag en vaak.

    Samen gerekend bespaart Leila gemiddeld 805 euro uit per jaar, in vergelijking met toen ze haar topkleuren niet kende. Ze koopt ofwel heel gericht, ofwel koopt ze niet.

  • Je investeert in een kleuranalyse om

    • geen miskopen meer te doen op gebied van kleur.

    • je zelfbeeld een duwtje te geven.

    • zekerheid te hebben over de kleuren die je goed passen.

    • je kleerkast gericht te kunnen uitkammen.

    • je kledij origineel en volgens je type te kunnen combineren.

    Je beleeft vooral de ervaring van de kleuranalyse zelf!

    • Je kijkt mee in de spiegel, en ziet onder Emma’s begeleiding de precieze effecten van kleurtinten bij je gelaat.

    • Je leert eindelijk hoe het écht in elkaar zit met seizoenstypes en paletten, maar vooral ook om kleurtinten te lezen, zodat je inzicht ontwikkelt over de eigenschappen van kleur en hoe je jouw beste kleuren herkent in het massale aanbod in de winkels.

    • Je krijgt een digitaal paspoortje met persoonlijke tips toegestuurd na je consultatie, of je nu voor een fysieke of digitale kleurkaart kiest.

    • Je kunt nadien verschillende openbare tools raadplegen die Emma opstelde, zoals Pinterest-borden, en de info die je tijdens het kleuradvies hebt gezien.